8 dieren die je zult spotten!

8 dieren die je zeker zult tegenkomen tijdens een verblijf in Huisje Drenthe en een wandeling door het dwingelderveld. Bij het huisje zul je verschillende vogeltjes en konijnen tegenkomen. Maar dit zijn niet de enige dieren...

1 reeën

Ze lopen door de bossen heen rondom de camping. Al een paar keer hebben ze me de stuipen op het lijf gejaagd... Je zult ze zeker tegenkomen wanneer je in de ochtend of juist in de avond een rondje door het bos maakt.

2 adders

Oké je komt ze niet zomaar tegen. Je moet er wel even iets voor doen. Op ter Horst liggen ze bij zonnig weer vroeg in de ochtend te zonnen op het asfalt. Zelf ben ik er een paar tegen gekomen in de ochtend. Maar het is toch een kwestie van geluk hebben. 

3 Schotse hooglanders

Een van mijn favoriete dieren. Maar wanneer ze pal voor je neus staan is het soms toch even schrikken...

4 Schaapjes

Zo gezellig als je deze diertjes tegenkomt tijdens een wandeling. Vaak liggen ze naast het wandelpad of gebruiken ze het pad gewoon gezellig samen met jou.

5 Spechten

Ze zijn er te vinden in verschillende kleuren. Als je rustig door het bos loopt kan het zomaar zijn dat er eentje voorbij vliegt. We komen er regelmatig een tegen vlakbij de parkeerplaats van de camping.

6 Buizerd

Je ziet ze bijna overal maar omdat ze zo mooi stil zitten is het een van mijn favoriete vogels om te fotograferen. Let vooral op de paaltjes naast de weilanden.

7 vleermuizen

Als de avond valt en de buitenlamp aanstaat zullen ze aangetrokken worden door de vliegjes bij de lamp. Maar geen paniek ze doen niets, behalve ervoor zorgen dat jij niet gestoken zal worden.

8 De vos

Eerlijk is eerlijk. Ik heb er nog nooit eentje in het wild gezien! En toch zitten er genoeg in de omgeving. Ik hoop deze nog een keer van mij bucket list af te kunnen strepen. De grootste kans heb je vroeg in de morgen (gelijk ook de reden waarom ik er nog nooit 1 heb gezien)